OFERTA
DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Trening Uważności Mindfulness metodą Eline Snel kierowany jest do dzieci w wieku 4-19 lat (grupy wiekowe 4-8 lat , 8-12 lat, 12-14 lat oraz 14-19 lat). Powstał on na bazie treningu uważności dla dorosłych Jona Kabata-Zinna o nazwie MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) metody, stosowanej na całym świecie od 1979 roku i popartej ponad 30-letnimi badaniami naukowymi. Metoda opracowana przez Eline Snel używana i testowana pod kątem efektywności w wielu szkołach podstawowych w Holandii i Belgii, jest coraz bardziej popularna również w Polsce.
Trening jest programem ogólnorozwojowym, wspiera on rozwój dzieci na różnych poziomach. Trening nie jest terapią, a nauką umiejętności. Treści skonstruowane są w prosty, obrazowy sposób odpowiadający możliwościom poznawczym i potrzebom emocjonalnym dzieci. Poprzez wykorzystywanie prostych ćwiczeń, historyjek i wyobraźni, dzieci uczą się jak radzić sobie w sytuacjach, które napotykają w życiu codziennym. Poprzez trening otrzymują narzędzia, które mogą wykorzystać po to, by lepiej zrozumieć siebie i innych, a także rozwijać umiejętność nawiązywania relacji. Takie obrazowe hasła, jak „przycisk pauzy”’ „siedzieć jaka żaba” czy „test spaghetti” pozwalają im w łatwiejszy sposób radzić sobie z emocjami czy stresem. Umiejętności nabyte podczas treningu pozwalają im lepiej zrozumieć jak działają myśli, co można z nimi zrobić, by sobie poradzić. Ponadto trening rozwija świadomość własnego ciała, pomaga wychwytywać różne sygnały płynące z naszego ciała. Przez cały trening dzieci uczą się obserwować własny oddech, ćwiczą uwagę i koncentrację. Budują głębszą wiedzę o samym sobie, własnych potrzebach, reakcjach oraz radzeniu sobie ze stresem czy napięciem.
KORZYŚCI,
które trening moŻe przynieść dzieciom:
ZROZUMIENIE
tego jak działają myśli i jak sobie poradzić kiedy jest ich zbyt wiele lub są przykre,
obserwowanie
rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji, świadomość, że wszystkie emocje są ważne, informują o czymś ważnym i nie należy ich wypierać; wzrost umiejętności radzenia sobie z emocjami;
obserwacja oddechu
oddech i skupianie się na nim, zauważania jak się zmienia w różnych sytuacjach i co nam mówi o tym co dzieje się dzieje wewnątrz nas, umiejętność regulowania oddechu i skupiania na nim uwagi w celu rozluźniania i relaksowania ciała oraz uspokajania umysłu, szczególnie w sytuacjach stresowych (np. przed prezentacją, odpowiedzią ustną, testem), kiedy pojawia się ból oraz w innych sytuacjach kiedy jest to pomocne;
wiedza o swoich potrzebach
i pragnieniach oraz o tym jak sobie z nimi radzić; rozwijanie cierpliwości, zaufania i umiejętności odpuszczania; lepsze rozumienie siebie i innych, rozwój życzliwości i współczucia dla siebie i innych, nie ocenianie, akceptacja; umiejętność samodzielnego radzenie sobie w sytuacjach codziennych i proszenia o pomoc kiedy jest potrzebna;
zauważanie
kiedy powodują rozproszenie, dzięki czemu łatwiej wrócić do tego, na czym chce się skupiać uwagę w danej chwili;
nauka zatrzymania
między bodźcem a reakcją w celu uzyskania większej samokontroli, spokoju i równowagi wewnętrznej oraz mądrego działania nie pod wpływem chwili;
Świadomość ciała
dobra relacji z ciałem i rozpoznawanie wrażeń, które z niego płyną w różnych sytuacjach, szybsze wykrywanie sygnałów świadczących o infekcji, przeciążeniu, zmęczeniu, kontuzji i potrzebie odpoczynku czy ruchu, świadome odczytywanie tego co różne emocje wywołują w ciele;
Wiedza o tym jak działają zmysły
otwartość na to co w przestrzeni wokół nas, ciekawość;
ORAZ:
- Lepsza koncentracja i uczenie się, poprawa pamięci,
- Podwyższona zdolność radzenia sobie ze stresem i frustracją,
- Łatwiej sobie poradzić ze stresem, kiedy jest się świadomym tego, co dzieje się w środku,
- Regularne ćwiczenia pomagają poprawić koncentrację uwagi, a także pamięć dzieci uczą się zauważania kiedy się rozpraszają, regularnie zatrzymując się ucząc się,
- Większa odpowiedzialność za siebie, inne osoby i środowisko;
- Poprawa jakości snu;
- Zwiększone współczucie dla siebie i innych;
- Więcej energii, poczucie harmonii i otwartość.
STRUKTURA
TRENINGU
- 8 zajęć (1 lekcja tematyczna raz w tygodniu: 30-45 minut)
- Ćwiczenia 5-10 minutowe utrwalające
- Ćwiczenia dla rodziców
Pakiet zajęć z materiałami obejmuje:
- wstępną konsultację na temat treningu w celu omówienia założeń treningu i potrzeb emocjonalno-wychowawczych dzieci z nauczycielem,
- spotkanie podsumowujące z nauczycielem
- 8 tematycznych grupowych spotkań treningowych po 30-45 min (raz w tygodniu)
- materiały pomocnicze
dyplomy ukończenia treningu - książka Eline Snel „Uważność i spokój żabki” dla nauczyciela grupy
KALKULACJA CENY:
Cena 40 zł za dziecko, za jedne zajęcia, przy założeniu, że łącznie w zajęciach weźmie udział min grupa 10 dzieci.
Cena obejmuje:
- 8 zajęć - w małych grupach maksymalnie 8-10 osobowych
- materiały dydaktyczne
- dyplomy
Plus opcja kupna książki dla Rodzica 49 zł
TRENING uważności DLA szkół I PRZEDSZKOLI
-
40 zł za dziecko, za jedne zajęcia, przy założeniu, że łącznie w zajęciach weźmie udział min grupa 10 dzieci.
-
powyżej 15 dzieci cena ustalana indywidualnie z placówką
-
8 zajęć - w małych grupach maksymalnie 8-10 osobowych
-
materiały dydaktyczne i dyplomy
-
cena brutto
OFERTA
KREATYWNE ZABAWY Z UWAŻNOŚCIĄ
Moje superMOCE
TEMATY
ZAJĘĆ
- dzieci (5-7/8 latki) – zajęcia 1 h
- dzieci (8/9- 12 latki) – zajęcia 1 h
Tematy zajęć:
- 1. Obserwacja i skupienie - Ja spokój
- 2. Wsłuchaj się w swoje ciało - Ja ciało
- 3. Usłysz, zaobserwuj, poczuj, delektuj się, obejmij - zmysły czy jest ich tylko 5 ?
- 4. Cierpliwość, zaufanie i zdolność odpuszczania
- 5. Myśli - Emocje - Działania
- 6. Nie myślę i wciąż jestem - Jak być szefem swoich myśli?
- 7. Poczuj wdzięczność
- 8. Tajemnica szczęścia
KREATYWNE ZAJĘCIA Z UWAŻNOŚCIĄ
-
35 zł za dziecko za zajęcia, przy założeniu, że łącznie w zajęciach weźmie udział min grupa 10 dzieci
-
powyżej 15 dzieci cena ustalana indywidualnie z placówką
-
8 zajęć - w małych grupach maksymalnie 8-10 osobowych
-
materiały dydaktyczne i dyplomy
-
cena brutto